dinsdag 26 januari 2016

Voorstel voor nieuw fiscaal kader voor deeleconomie

Foto Isabel Pousset - i.o.v. Taxistop
De fiscus en de deeleconomie, het botert niet altijd even goed. De fiscus is terecht nerveus omdat hij controle verliest over de stijgende inkomsten uit deelactiviteiten.

Ook de platformen zien de fiscus liever niet komen. Het is aangenamer om onder de radar te blijven. Elke euro winst moet in Belgiƫ in principe gedeclareerd worden, en vaak zijn de winsten zo klein, dat de sop de kool niet waard is.

Jarenlang konden deelactiviteiten rustig in een grijze zone hun gang gaan, maar door het succes van deeleconomie is de grijze zone te omvangrijk. Samen met Jeffrey van  Autodelen.net ben ik van mening dat een afwachtende houding in deze materie niet wenselijk is. Daarom namen we het initiatief om een vernieuwd fiscaal kader voor te stellen.

Het kader is het resultaat van een denkproces dat misschien nog niet volledig af is. Toch wil ik het al verspreiden, om het debat aan te wakkeren, en veel breder te trekken dan het Uber-debat dat dit thema vaak domineert.

Lees meer over het fiscaal voorstel op de blog van Taxistop, de organisatie waarvoor ik werk.

4 opmerkingen:

  1. Interessant, ik zal het snel doornemen!
    Mvg, Rob Buurman

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ongelooflijk, maar waar God is altijd geweldig. Na een aantal releases van mijn aanvraag door de bank, kreeg ik een lening door een zeer vriendelijke dame. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met haar via e-mail naar: marilinetricha@mail.ru het biedt leningen van € 3.000 tot € 3.000.000 aan iedereen kunnen terugbetalen met rente tegen een laag tarief van 2 % twijfel er niet aan dat bericht. Dit is een perfecte werkelijkheid. Verspreid het woord aan vrienden en familie die in nood zijn.
    terugbetaling begint vijf maanden na ontvangst van uw krediet
    God zegene u.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo kijker
    Wij zijn professionele handelaren, die wekelijks forex en binair voor investeerders verdienen, vertellen u graag meer over ons investeringsplatform waar u al vanaf $ 200 kunt beleggen en wekelijks $ 2000 kunt verdienen. Veel mensen hebben al eerder van dit investeringsaanbod geprofiteerd. en tijdens dit convid-19-virus, als u financiƫle moeilijkheden doormaakt als gevolg van dit coronavirus en u heeft hulp nodig bij het betalen van rekeningen, kiest u gewoon een geschikt investeringsplan voor uzelf en begint u wekelijks winst te maken: $ 500 om $ 7.000 te verdienen in 7 dagen: $ 1000 om $ 10000 te verdienen in 7 dagen: $ 5000 om in 7 dagen $ 50000 te verdienen.
    Neem nu contact op via WhatsApp om uw investering te starten: (+12166263236)
    e-mail: carlose78910@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo allemaal, ik zag reacties van mensen die al blanco pinautomaten hadden gekregen van Mike Fisher. Eerlijk gezegd dacht ik dat het oplichterij was, en toen besloot ik een verzoek in te dienen op basis van hun aanbevelingen. Een paar dagen geleden bevestigde ik in mijn deuropening mijn blanco kaart te hebben ontvangen om 12.000 euro op te nemen, die ik voor zaken had aangevraagd. Dit is echt goed nieuws en ik ben zo blij dat ik al diegenen die een echte HACKER nodig hebben, adviseer hem te contacteren en die zeker zal vergoeden om een aanvraag in te dienen via hun e-mail (sms of telefoontje) +1 (765) 705-0044 Er zijn oprechte Hackers Ze zijn in staat om uw blanco ATM-kaarten te bezorgen. Neem contact op met de heer Mike E-mail: blankatm002@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen